Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
קטה גרופ לוגו

9816*

כך תבחרו חברה לפרויקט התחדשות עירונית

פרויקטים של התחדשות עירונית, בעיקר מסוג פינוי בינוי, צוברים תאוצה משמעותית – ובצדק. איך בוחרים חברה שתלווה את התהליך? מה צריך לבדוק לפני שחותמים? רון מנשרוב, מנהל תחום התחדשות עירונית ופיתוח עסקי בקטה גרופ, חושף את הפרטים שאסור לפספס

בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה גוברת בפרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר 2021 הייתה שנת מפנה בתחום שהתבלטה בהבשלת התודעה הציבורית לנחיצות שלהם והצורך הבהול בהרחבת היצע הדיור. הממשלה הוסיפה תקציבים, הוסרו חסמים מרכזיים כגון הורדת הרוב הדרוש בפרויקטים של פינוי בינוי, הסדרה של גובה בהיטלי ההשבחה ועוד, צעדים אלו אמנם לא מספיקים, אך ישנה הבנה כי מדובר בתחום הכי משמעותי כיום בעולם הנדל"ן. התוצאה: היקף גדול מאי פעם של פרויקטים של התחדשות עירונית שאושרו, המהווים כיום פלח ניכר משוק הנדל״ן הישראלי.

לאור הצמיחה המהירה של התחום, חלה עלייה גם בחברות המציעות את שירותיהן בפרויקטים של פינוי ובינוי. כיצד תבחרו את החברה המתאימה ביותר,  זאת שאולי תיזום את הפרויקט? מי יבנה אותו בסוף? תוך כמה זמן תקבלו את הדירה החדשה? ולמה הכל זה בסוף מערכות יחסים ואנשים…

הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון מאת רון מנשרוב, מנהל תחום התחדשות עירונית ופיתוח עסקי בקטה גרופ :

יזם וקבלן תחת קורת גג אחת

מכירים את זה, שאתם מחפשים למשל שירותי אינטרנט ביתיים ומוצאים את עצמכם עוברים בין הספק לחברה המספקת את התשתית? גם כשמדובר בפרויקט נדל״ן, ברוב המקרים תצטרכו להתחיל את התהליך עם היזם ולסיים אותו עם הקבלן המבצע.

חברה המתעסקת בפרויקטים של התחדשות עירונית שהיא גם היזם וגם הקבלן, למעשה מציעה לכם ONE STOP SHOP: טיפול מלא של הפרויקט החל מכנס הצגת החברה ועד מסירת המפתחות לדירה החדשה. היתרון הבולט של חברה שמציעה את שני השירותים הוא היכולת שלה לספק לכם הצעה אטרקטיבית יותר (שכן אין חברה נוספת בתהליך הגוזרת את הנתח שלה), לא זורקים אתכם מיזם לקבלן בקבלת ההיתר או לאחר טופס 4 ואתם נפגשים עם אותם אנשים לכל אורך התהליך.

יתרון נוסף של חברה שהיא גם יזמית וגם קבלן מבצע הוא ייחודיות ובידול המוצר, מהסיבה הפשוטה שאותה החברה תמכור לעצמה את הדירות חדשות באותו הפרויקט. האינטרס שלה, הוא לספק לכם דירות יפהפיות שישמרו על המוניטין שלה, יהוו כרטיס ביקור לפרויקטים הבאים וגם יגדילו את המחיר למ"ר במכירת הדירות שלה.

חברה משפחתית

שוק הנדל״ן בצמיחה גדולה לאורך השנים, כאשר בהדרגה נעלמות ממנו אותן חברות משפחתיות, אשר לאורך השנים הפכו למעצמות נדל״ן ענקיות. בחיפוש אחר חברה שתלווה אתכם בתהליך של פרויקט התחדשות עירונית, חפשו את אותן החברות שעדיין מצליחות לשמור על צביון משפחתי, בהן כל דייר הוא עולם ומלואו ובכל שלב בפרויקט ניתן להגיע ישירות לכל נושא משרה בחברה. במילים אחרות: חברה שמדברת אליכם בגובה העיניים.

״חברה היוזמת פרויקטים של התחדשות עירונית, צריכה לדבר עם בעלי הדירות בגובה העיניים. בלי מילים מפוצצות, מבלי להישאר במשרד מתחת למנורת הפלורסנט, אלא לרדת לשטח ולחיות את הפרויקט. הייחודיות של קטה גרופ היא שכל צוות ההנהלה של החברה לא מפחדים להכניס את היד עמוק לבוץ, לצאת לשטח, ולפגוש את בעלי הדירות בעצמם. חברות משפחתיות הן  דבר שהולך ונעלם משוק הנדל"ן בהדרגה, אנחנו  בקטה גרופ גאים לשמור על הסגנון והצביון המשפחתי למרות הצמיחה של החברה״, מספר מנשרוב.

ניסיון עם בני הגיל השלישי

פרויקטים של התחדשות עירונית מאופיינים בתמהיל מגוון של דיירים, ביניהם גם בני הגיל השלישי- הדייר הקשיש. ישנן חברות המציעות לאותם דיירים טיפול בהעברה של החשבונות, עזרה במציאת דירה חלופית לתקופת הפרויקט ואפילו קניית דירתם הקיימת כדי לחסוך להם מעבר של שתי דירות בזמן יחסית קצר. חברה המתמחה בעבודה עם אוכלוסייה זו, יכולה להעניק לכם הרבה מאוד שקט בתהליך, הכרוך באתגרים רבים עם קהל ייחודי זה. יתרה מכך, חברה שמבינה אוכלוסייה זו פותרת חסמים רבים שבסופו של דבר מטיבים עם הפרויקט.

חוסן פיננסי

חוסן פיננסי אמנם נשמע מובן מאליו, אך בהחלט כדאי לוודא שבדקתם היטב את המספרים. תהליך של התחדשות עירונית, ופינוי בינוי בפרט, עשוי לקחת מספר רב של שנים, החל משלב הצגת הפרויקט ועד קבלת היתר הבנייה. לכן, כדאי לוודא שבחרתם חברה אמינה, יציבה וחזקה פיננסית, שתהווה עבורכם עוגן לאורך הדרך.

לפני שתחתמו על החוזה, בדקו האם לחברה הון עצמי מספק? האם היא מחזיקה בנכסים מניבים? מה היחס בין המאזן להון? למקרה שלא ידעתם, מותר ואפילו רצוי לבקש מאותה חברה את הדוחות הכספיים שלה ולעבור היטב על המספרים

זמינות, שירות ועמידה בזמנים

אמנם מדובר בסעיף האחרון, אך החשיבות שלו היא מכרעת בבחירת החברה שתלווה אתכם בפרויקט. ״כדי להבטיח שבחרתם נכון, חשוב לאתר חברה מספיק גדולה, כזו שהצליחה להוציא את הפרויקטים שלה אל הפועל, הפקידה ערבויות, פינתה דיירים שקיבלו לאחר מכן את הדירות החדשות שלהם ולא כזאת שלוקחת פרויקטים ומשאירה אותם תקועים על המדף״, מסביר מנשרוב.

״קטה גרופ היא החברה המתאימה בפרויקטים של התחדשות עירונית. קבלת ההחלטות אצלנו מהירה בגלל הזמינות, המוטיבציה והרצון לגדול ולהצליח. אנחנו חברה מבוססת אך דינאמית, יש לנו את הכלים והניסיון לקדם את הפרויקט בצורה המהירה ביותר, הצלחנו להגיע לשיא בזמני ביצוע וקבלת היתרי בנייה״, הוא מסכם.

אולי יעניין אתכם גם..

קטה גרופ

בונה את פתח תקווה

20 פרויקטים בכל רחבי העיר



4 חד' החל מ-₪2,420,000


 במגוון שכונות:

כפר גנים

מחנה יהודה

הקריה האקדמית

סוף רוטשילד

רמות ורבר

קרול

אם המושבות

עין גנים